Program ZVEK – znanja i vještine za eksploziju kreativnosti program je Centra izvrsnosti SDŽ koji potiče cjelovit razvoj djece i mladih kroz umjetničke, tehničke i jezične aktivnosti. Namijenjen je djeci i mladima od 5. do 8. razreda osnovnih škola, s naglaskom na visokomotiviranu i potencijalno darovitu djecu.
ZVEK spaja umjetnost, tehniku i jezike u jedinstven obrazovni koncept koji razvija kreativno promišljanje, praktične vještine i međukulturnu osjetljivost te pruža djeci priliku da svoje ideje pretvore u konkretna djela.
Bez ZVEKa, nema efekta!


Kratki opis ZVEK radionica
Istraži našu ponudu edukativnih radionica i odaberi onu koja odgovara tvojim interesima!
LUPI BOJAMA O STOL
Lupi bojama o stol je program likovne izvrsnosti u kojima učenici razvijaju vizualnu osjetljivost, kreativno izražavanje i osobni umjetnički stil. Radom u manjim grupama uče promišljati o procesu, analizirati vlastite i tuđe radove te razvijati samopouzdanje i prezentacijske vještine.
Radionice su prilagođene različitim dobnim skupinama (od 5. do 8. razreda osnovne škole) i provode se u manjim grupama od 8 do 12 sudionika.
Cilj programa likovne kulture je poticati kod učenika psiho-motorički i okulomotorni razvoj, estetičku osjetljivost i emocije, vizualnu znatiželju, otvorenost za stjecanje novih iskustava, osjetljivost na probleme i originalnost u njihovu rješavanju likovno tehničkim sredstvima.
Ishodi programa
Ako se odlučiš na sudjelovanje u ovome programu, čeka te pregršt zanimljivih stvari! 🙂- produbljenje znanja iz likovne kulture te povezivanje umjetnosti s osobnim iskustvom, svakodnevicom i drugim područjima učenja
- korištenje likovnog jezika, simbola, metafora i odnosa slike i teksta za izražavanje ideja i jasnu komunikaciju poruke
- analiza i usporedba likovnih radova, uočavanje prednosti i nedostataka
- razvoj kreativnosti, logičkog i kritičkog mišljenje, ustrajnosti i sposobnosti rješavanja problema
- razvoj pozitivnog odnosa prema likovnoj kulturi i umjetnosti te jačanje samopoštovanja i slike o sebi
- razvoj suradničkih i socijalnih vještine, timski rad

Program Lupi bojama o stol (šk.god. 2025./26.)
Radionica 1. Moja mašta slika svašta/Doživljaj svijeta
promatranje umjetničkog djela, ono što vidiš i ono što doživiš, osmišljavanje priče proizašle gledanjem umjetničkog djela/ nastavljamo priču na engleskom jeziku, slikanjeRadionica 2. Reljefna čipka/ Hrvatski tradicijski motivi
skiciranje ideje, prenošenje na foliju, utiskivanje udubljenih ploha sa prednje i stražnje strane pritiskom olovke na folijuRadionica 3. Interpretacija pokreta – Ritmičko nizanje crta, ritam na plohi i ritam plohe/GK, TZK, Mat
Koreografija za pjesmu na sceni
skiciranje pokreta za glazbenu pjesmu, rezanje kolaža geometrijskim i slobodnim plohama, lijepljenjeRadionica 4. Čaša za koktel
Oblik i funkcija/Oblikovanje uporabnog predmeta
Moj koktel – Osmišljavanje vlastitog koktela, ime koktela i sastojci kolaž tehnikom oblikovanje papira i kartona u prostoru, rezanje, savijanje, uvijanje, variranje, slaganjeRadionica 5. Čipkasta pahulja
Učimo gledati simetriju/Plošna pahulja/Prostorna pahulja
rezanje, urezivanje, variranje, slaganje ukrasnih elemenata čipke u cjelinu tehnikom kolaž i pozitiv negativ ploha ili oblikovanje prostorne čipke od bijelog ili kolaž papiraRadionica 6. Plakat dobrodošlice u grad Split
Oblik i funkcija/Oblik i boja u oblikovanju poruke
Učenici izrađuju plakat dobrodošlice koristeći fotografije, crtež i boju za oblikovanje poruke.Radionica 7. Skulptura u javnom prostoru
Gradim skulpturu za vanjski prostor parka
Učenici izrađuju skulpturu od ambalažnog materijala inspiriranu bajkom Ivica i Marica.Radionica 8. Priča u slici/Pričaj mi priču
Kontrasti boja (kontrast toplo-hladno, svjetlo-tamno)
Učenici osmišljavaju i vizualno pripovijedaju priču koristeći kontraste boja.Radionica 9. Ritam u prostoru /Neobična kocka prostora
Učenici grade prostorne strukture od štapića inspirirane radom Jurja Dobrovića.Radionica 10. Ritam u prostoru
Udubljeno ispupčena skulptura u dječjem parku
Učenici modeliraju skulpture u glini inspirirane djelom Jeana Arpa.Radionica 11. Koloristička perspektiva/prostorni planovi/dinamika boje
Učenici istražuju prostor na fotografiji i stvaraju pejzaž u boji.Radionica 12. Vlastiti ornament/ Tradicija u novom ruhu-Ritam plohe
Učenici izrađuju vlastiti ornament tehnikom linoreza i otiskivanja.Radionica 13. Reinterpretacija i redefinicija umjetničkog djela
Učenici reinterpretiraju umjetničko djelo kombinacijom kolaža i stop-motion tehnike.Radionica 14. Apstraktna slika/Isprepletena i zakrivljena linija/Zamišljena životinja
Učenici crtaju zakrivljene linije i pretvaraju ih u apstraktne zamišljene životinje.
KREATIVNOST U MOJIM RUKAMA
Kreativnost u mojim rukama program je tehničke kulture i umjetnosti u kojima učenici kroz praktičan rad stječu tehničke kompetencije, logičko i kreativno mišljenje, prostornu orijentaciju i sposobnost inovativnog rješavanja problema. Poseban naglasak stavlja se na interdisciplinarno povezivanje s matematikom, fizikom, biologijom i umjetnošću te na održivo korištenje materijala.
Radionice su prilagođene različitim dobnim skupinama (od 5. do 8. razreda osnovne škole) i provode se u manjim grupama od 8 do 12 sudionika.
Cilj aktivnosti Kreativnost u mojim rukama koja povezuje tehničku kulturu i umjetnost je razvijanje tehničkih kompetencija, kreativnog i logičkog razmišljanja, prostorne vizualizacije i fine motorike kod učenika kroz praktične radionice iz različitih područja tehničke kulture i umjetnosti.
Ishodi programa
Odabrao/la si ovaj program? Evo zanimljivih stvari koje ćeš usvojiti! 🙂- primjena različitih tehnika obrade i oblikovanja materijala te izrada složenih tehničkih i kreativnih projekata
- planiranje, skiciranje i konstrukcija nacrta te njihova pretvorba u funkcionalne modele i uporabne predmete
- analiza svojstva materijala, odabir prikladnih resursa i njihova primjena u skladu sa sigurnosnim i ekološkim principima
- razvoj kreativnog i inovativnog razmišljanja kroz rješavanje problema, eksperimente i stvaranje originalnih rješenja
- procjena vlastitog i tuđeg rada, korištenje samoprocjene i prezentacija tehničkih i estetskih aspekata projekata.
- suradnja u timu, dijeljenje ideja te razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina

Program Kreativnost u mojim rukama (šk.god. 2025./26.)
Modul 1: Izrada čašica i pjatića od gline
Radionica razvija finu motoriku, preciznost i kreativnost kroz izradu uporabnih keramičkih predmeta, uz upoznavanje kemijskih i mehaničkih svojstava gline, tehnoloških procesa obrade te povezivanje tehničke kulture s umjetničkim izražajem.Modul 2: Izrada kućice od gline
Radionica potiče prostornu vizualizaciju, finu motoriku i održivo razmišljanje kroz izradu cigli i modela kuće od gline, uz povezivanje tehničke kulture s osnovnim građevinskim principima.Modul 3: Kućica za ptice od drva
Radionica razvija tehničke vještine, preciznost i sigurnost pri radu s drvom kroz izradu funkcionalnog ekološkog predmeta, povezujući tehničku kulturu s biologijom i zaštitom okoliša.Modul 4: Ukrasne pločice i reljefi od gline
Radionica potiče kreativnost, finu motoriku i prostornu vizualizaciju kroz izradu dekorativnog mozaika od keramičkih pločica, povezujući tehničku kulturu s građevinom i poviješću umjetnosti.Modul 5: Izrada viseće vaze – kombinacija gline, drva i konopa
Radionica razvija finu motoriku, kreativnost i prostornu vizualizaciju kroz oblikovanje dekorativnog i funkcionalnog predmeta od gline, drveta i konopa, povezujući tehničku kulturu s dizajnom i prirodnim materijalima.Modul 6: Maketa „Moja soba“
Učenici planiraju i izrađuju maketu vlastite sobe prema skici koristeći različite materijale poput kartona, drveta, plastike i tkanina. Radom razvijaju prostornu orijentaciju, kreativnost, preciznost i vizualizaciju prostora te povezuju tehničku kulturu s geometrijom i dizajnom interijera.Modul 7: Izrada keramičkog i drvenog sata
Učenici izrađuju sat od gline i sat od drva te ih povezuju s mehanizmom, pri čemu uspoređuju mehanička i fizikalna svojstva materijala. Radionica potiče finu motoriku, preciznost i tehničko razmišljanje, a povezuje se s umjetnošću i tehničkom kulturom.Modul 8: Izrada božićnih patuljaka i gnomova
Učenici oblikuju figurice koristeći geometrijske oblike (stožac, konus) i različite materijale poput gline, papira i tkanina. Radionica povezuje matematiku, likovnu umjetnost i sezonske motive te razvija prostornu vizualizaciju, kreativnost i timsku suradnju.Modul 9: Stalak za olovke / uporabni predmeti od drva
Učenici režu, bruse i spajaju drvene elemente kako bi izradili stalak za olovke ili druge uporabne predmete. Radom povezuju funkcionalnost i estetiku, razvijaju preciznost, motoričke vještine i kreativni pristup dizajnu uporabnih predmeta.Modul 10: Drvene tačke – ukras za cvijeće
Učenici izrađuju male drvene tačke kao ukrasne predmete, mjere, režu i spajaju dijelove te ih boje i dekoriraju. Radionica potiče preciznost, kreativno izražavanje i prostornu vizualizaciju, a povezuje tehničku kulturu s uređenjem prostora i okoliša.Modul 11: Uporabni predmeti od epoxy smole
Učenici uče miješati i lijevati epoxy smolu u silikonske kalupe te dodavati pigmente, šljokice i prirodne materijale kako bi izradili dekorativne i uporabne predmete poput privjesaka i podmetača. Naglasak je na sigurnosti, preciznosti i kreativnosti, a radionica povezuje tehničku kulturu s dizajnom i umjetnošću.Modul 12: Izrada drvenih mostova – konstrukcija i uređenje okoliša
Učenici planiraju i izrađuju male drvene mostove u timovima, spajajući elemente čavlićima, vijcima ili ljepilom te ih ukrašavaju i uklapaju u okoliš. Radionica povezuje tehničku kulturu s fizikom, geometrijom i građevinarstvom, razvija prostornu vizualizaciju, preciznost i suradnički rad.Modul 13: Završni radovi i priprema izložbe
Učenici dovršavaju započete projekte, usavršavaju odabrane radove te planiraju i oblikuju izložbeni prostor s panoima, natpisima i dekorativnim elementima. Radionica razvija osjećaj za estetiku, prezentacijske vještine, refleksiju o postignućima i ponos na vlastiti rad kroz zajedničku pripremu završne izložbe.
EXPLORE THE WORLD OF LANGUAGES
Explore the world of languages je program razvoja jezičnih vještina kroz integrirani višejezični pristup (engleski, francuski, njemački i talijanski). Učenici istodobno razvijaju slušanje, čitanje, pisanje i govorenje na različitim jezicima kroz dinamične radionice i igre, što doprinosi njihovoj komunikacijskoj sigurnosti i kulturnoj kompetenciji.
Radionice su prilagođene različitim dobnim skupinama (od 5. do 8. razreda osnovne škole) i provode se u manjim grupama od 8 do 12 sudionika.
Cilj izvanškolskog programa razvoja jezičnih vještina je poticati kod učenika ljubav prema jezičnosti što je temelj jezičnog razvoja jer time učenik preuzima odgovornost prema svom jezičnom razvoju koje je cjeloživotno i trajno.
Ishodi programa
Ako ti učenje novog jezika nije nepozanica, onda je ovo program za tebe! 🙂 Malo učenja i puno zabave, a evo ono što ćemo ti mi omogućiti:- primjena znanja stranih jezika izvan školskog gradiva i njihovo povezivanje s osobnim iskustvom, svakodnevicom i drugim područjima učenja
- govorno i pisano izražavanje u zadanom kontekstu te razvoj komunikacije primjenjive u stvarnom životu učenika
- priprema scenarija i izrada video izlaganja, koristeći strane jezike u kreativnom i funkcionalnom izražavanju
- razvoj logičkog i kritičkog mišljenja, kreativnosti, ustrajnosti te vještine rješavanja problema
- jačanje samopoštovanja, pozitivne slike o sebi i pozitivnog odnosa prema jezicima, kulturama i vlastitom napretku
- suradnja s vršnjacima u planiranju i provedbi zadataka te razvoj suradničkih, komunikacijskih i prezentacijskih vještina

Program Explore the world of languages (šk.god. 2025./26.)
Radionica 1: Moja svakodnevnica
Dijalog „Moj dan“; vođenje dnevnika Igre: Memory igra/Escape room „Moj dan“Radionica 2: Moja obitelj i prijatelji
Intervju „Moja obitelj“ Igre: Family puzzle; Guess who?Radionica 3: Škola i učenje
Rasprava o omiljenom predmetu i školskim obvezama Igre: Kviz o školskim predmetima i izrazima. Natjecanje u rješavanju jezičnih zagonetki s pojmovima iz školeRadionica 4: Moj grad
Uloga turističkog vodiča; plakat o gradu Igre: Treasure hunt: učenici slijede upute na stranom jeziku i pronalaze skrivene kartice u prostoru; City jigsaw: slaganje mape grada i imenovanje znamenitostiRadionica 5: Hrana i običaji
“Kuharica na 4!” – kreiranje kuharice na četiri strana jezika/ Predstavljanje “Idealno jelo” Igre: Restaurant role-play game/Food quizRadionica 6: Slobodno vrijeme i interesi
Prezentacija hobija; anketa o interesima Igre: Find someone who… (bingo); Hobby charades – pantomimaRadionica 7: Priroda i okoliš
Projekt „Čuvajmo okoliš“; opis vremena Igre: Haiku izazov; Lov na pogreškeRadionica 8: Putovanja/Kultura
Planiranje izleta; predstavljanje turističke ponude Igre: Putovnica izazov; Kulturološke zagonetkeRadionica 9: Mediji i komunikacija
Pisanje bloga; razredna web stranica Igre: Tell me with Emoji; Blog izazovRadionica 10: Lijepo i prihvatljivo ponašanje u različitim zemljama – Good manners
Modeliranje; građenje Igre: Role-play battle; Jezični detektivKako se prijaviti?
Od 20. do 25. listopada 2025. godine u Centru izvrsnosti SDŽ održavaju se ogledne radionice na kojima možeš isprobati različite programe, otkriti što te zanima i u kojem se području želiš razvijati.
Broj mjesta je ograničen – zato nemoj čekati, prijavi se na vrijeme!
Novosti o ZVEK radionicama
Naši organizatori


